woensdag 13 juli 2011

Dag Schoonheid, Dag Viesheid

We weten allemaal dat mannen, vooral Surinaamse mannen, het niet voor bij kunnen laten gaan, wanneer ze een leuke vrouw alleen zien lopen.
'Leuke'.... scratch that..... ik bedoel any vrouw. dik, dun, mooi, lelijk, zwart, wit, rood en paars. we zijn allemaal slachtoffers geweest van zo'n mannetje die het leuk vindt om van alles naar ons toe te gillen. ze gillen van alles, soms hoe mooi en spang je bent, maar soms ook heel beledigende dingen, soms zelf wat ze wel of niet met je zouden doen, als ze je voor 1 avond hadden. is genoeg om gillend weg te rennen.

Zo ladylike wij zijn, zeggen we nooit iets terug, dus wat kan het ze schelen hoe het een vrouw laat voelen. en als we wel iets terug zeggen, krijgen we de wind van voren.

Tegen een man zeggen, 'zou je het leuk vinden als iemand zo met je moeder of zuster sprak?'.
ze hebben altijd een antwoord klaar staan. In de meeste gevallen krijg je terug te horen. "maar jij bent toch mijn moeder of dochter niet'

Vaak hoor je ook "dag schoonheid". Hoewel ik niets terug zeg, denk aan iets dat mijn tante, toen ik nog klein was tegen een oude grijsharige man, op 1 van de wagens die zwarte aarde verkopen langs de straat verkopen, zei.
"DAG VIESHEID". ik moet meteen lachen. De man die het tegen me zegt, denkt dat hij zijn doel bereikt heeft. Hij heeft me tot het lachen gekregen. He's is sooooo wrong.

Als vrouw wens je gewoon dat een man je het aller grootste genoegen kan doen. wat is dat?
Gewoon langslopen en niets tegen me zeggen. Trouwens een glimlach zegt al veel.

Liefst
First Lady

Geen opmerkingen:

Een reactie posten