zondag 10 juli 2011

Is internationaal voetbal nu B voetbal?

Na een redelijk teleurstellende WK hoopte ik tijdens de Copa America weer van hogeschool internationaal voetbal te genieten maar volgens mij behoort internationaal voetbal niet meer tot de hogeschool. Tuurlijk zitten er altijd wel een paar leuke wedstrijden tussen maar wie eens voor de grap naar highlights van het WK 2006, EK2008, WK 2010, kijkt ziet dat het internationale voetbal zich in vrije val bevind.

Ik moet eerlijk bekennen gister me meerdere keren af te hebben gevraagd waarom ik mijn tijd zat te verdoen door naar Brazilië - Paraguay te kijken.
Maar precies op het moment dat ik af wilde haken zag Paraguay het licht : Dit is niet meer het oppermachtige Brazilië met hun prachtige samba voetbal ...nee dit is een collectief van egoïsten (spelers die hun transferprijs op proberen te voeren door zoveel mogelijk in beeld te komen), vergane glorie en spelers die gewoon echt hun draai niet kunnen vinden.


Want hoe kan het nou dat een Santa Cruz die zeker niet (meer) tot de wereldtop behoort vaker op doel (3) kan schieten dan de voorhoede van Brazilië Jadson (1) Pato (1) en Neymar (0) bij elkaar?

Maar goed ik zit Brazilië nu af te kraken maar Argentinië stelt ook zwaar teleur. Die konden in 2 wedstrijden tot nu toe maar 1x scoren en met een wereldvoetballer van het jaar in de voorhoede mag je toch wat meer verwachten.

Spanje is momenteel wereldkampioen maar hoe zijn ze dat geworden? 8 goals in 8 wedstrijden.

Ik (en meerdere mensen beamen dat) geniet tegenwoordig veel meer van clubwedstrijden en met name Champions League wedstrijden dan Internationale wedstrijden. En dan heb ik het echt niet alleen over mijn geliefde Barcelona. Ik heb bijvoorbeeld meer van Tottenham - Inter genoten dan alle groepswedstrijden tijdens het WK 2010 bij elkaar. En dan heb ik het nog niet eens over de Champions League finale wedstrijden.

Maar waar kan dit toch liggen?
Worden de spelers overbelast door de clubs?
Spelen de spelers te weinig samen?
Zijn de internationale coaches gewoon minder goed?

Ik weet het echt niet maar ik hoop van harte dat mijn liefde voor internationale voetbal tijdens het EK2012 terug mag keren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten