zondag 2 oktober 2011

Waar ligt de hype ?



Internet heeft veel mooie ontwikkelingen met zich meegebracht. De globalisatie draait op volle toeren. Je kunt met een simpel idee binnen de kortste keren miljonair zijn….of zo lijkt het……

Toch lukt het niet iedereen een nieuwe hype te veroorzaken…wat is de kracht van een hype…hoe ontstaat zoiets… allemaal zaken die mij interesseren….

Je zal geen facebook ontdekken..je zal geen twitter ontdekken maar waarom werken deze concepten…
Is het dat men gewoon gierig is naar informatie over anderen en men alles wat in zijn/haar leven gebeurt, wilt delen met de wereld. Ik weet het niet….kan je een hype via een wetenschappelijke benadering fabriceren……in engels gezegd…what are the intangibles of a hype ?

Een Surinamer in het buitenland ( Sint Maarten)kon via je weet dat je Surinamer bent als…een enorme hype creëren die Starnieuws bereikte. Dat is trouwens in mijn ogen al iets….Starnieuws bereiken.Dat kan je als kampioen in een sport van het land niet bereiken. Wel als je duizenden mensen kan laten reageren op iets dat je op het toilet in 1 minuut had bedacht of als je een beroving doet.

Maar heeft deze persoon wel een cent verdiend aandeze hype…..geen idee.
De kern van een goede hype zal waarschijnlijk niet in een “business mind set” komen maar eerder uit een simpel idee dat nietsmet geld te maken heeft.

Is dit dan een van de eerste eisen voor een hype?

Hypes bestaan in soorten en maten. Welke jij in beland wilt raken is je eigen keus. Je kan eentje volgen of creëren.


Wat doe jij het liefst ?

4 opmerkingen:

  1. aangezien je dit bericht op surifatu.blogspot.com hebt geplaatst, wilt zeggen dat je tegelijk een follower en een creator bent.
    Het was jou idee, dit bericht samen te stellen ---> creator..
    follower---> je bent een blogger op surifatu :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lees Tipping Point van Malcom Gladwell voor een originele en onderbouwde benadering van dit punt.

    Ik zou trouwens niet weten waarom je Facebook niet zou 'ontdekken'.

    Volgens Timothy Ferris schuilt de sleutel naar succes in wat Somohardjo noemt 'mensen die op je lijken'. De beste manier om een markt te creëren voor je hype is om het te pushen onder mensen die geloven wat jij gelooft, doen wat jij doet en genieten van hetzelfde waar jij van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Tipping Point is inderdaad de beste benadering die ik hierover heb gelezen.

    Gladwell's standpunten over Law of the Few en Stickieness zijn gewoonweg fantastisch.

    Voor degenen die nog niet op Klout actief zijn, log in op Klout.com om te kijken op welk niveau je als Social Media gebruiker zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie mogen jullie theorien over hypes uitproberen:
    http://surifatu.blogspot.com/2011/10/sabisos-weekend-extravaganza_8011.html

    BeantwoordenVerwijderen