zondag 6 november 2011

Suriname :p

Ijsman is de afgelopen paar jaar woonachtig geweest in Nederland en heeft daar een klein leventje opgebouwd. In Nederland is het vaak koud en nat. Het regent ontzettend vaak en de temperatuur is niet altijd even prettig.

Afgelopen zaterdag ben ik terug gekeerd naar mijn land van herkomst en schrok een beetje van de veranderingen. Er zijn altijd al muggen, Muskieten, geweest, maar ik heb nog nooit zoveel gezien en ben zelf nog nooit zoveel gestoken. De meisjes waar ik mee ben zijn in totaal al meer dan 100 keer per persoon gestoken. Dit allemaal in slechts een week. Het verkeer is iets drukker geworden. Verder heb ik gezien dat de koopkracht in Suriname ontzettend achteruit is gegaan. Surinamers kopen veel minder, omdat iedereen zijn geld apart zet voor moeilijke tijden. Surinamers gaan minder uit dan voorheen. Bij navraag blijkt dat Surinamers eerder geld sparen tegenwoordig dan uitgeven aan shoppen en uitgaan.

Het eten is nog steeds heel lekker en goed betaalbaar als je uit het buitenland komt. De drankjes zijn goed te betalen. Sterk kost minder dan bier. Al met al is Suriname the place to be.

Greetz
Ijsman!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten