woensdag 21 september 2011

Mijn challenge to perfection

1 september is een groep mannen (vrouwen mogen meedoen) begonnen aan de challenge to perfection zie hier wat het allemaal inhoud : http://tiny.cc/1dv6m
In eerste instantie dacht ik nee ik hoef er niet aan mee te doen.
Alleen het weekend erop was ik bij een goede mattie Rediman a.k.a. joker van me op bezoek.
We zouden naar een feest gaan dus bleef ik er overnachten. De volgende ochtend was ik als eerste wakker dus stond ik op om ontbijt voor mezelf te maken.
Tot mijn grote verbazing was er geen kruimel brood of korrel rijst in zijn huis te vinden. Ik heb mijn maag dus tijdelijk moeten vullen met een pak appelsap die ik in zijn kast heb kunnen vinden.
Eenmaal wakker vraag ik aan Rediman ey fawaka jongoe je hebt geen brood in huis waarop ik als response kreeg: no mang eiwitten eet ik eiwitten er is ei , yoghurt, vlees genoeg om te eten... hoe denk je dat ik 12 kilo ben afgevallen.
Het was me inderdaad al opgevallen dat Rediman zijn buik compleet verdwenen was en hij zelf een paar spiertjes gekweekt had. Ik pakte vlees en begon hem uit te lachen met zijn belachelijke dieet en legde hem uit dat het gewoon kwam omdat hij meer is gaan sporten en ik dat ook maar moet gaan doen. Onderweg naar huis ondervond ik echter dat ik bijna 2 uur nadat ik gegeten had nauwelijks honger had terwijl ik voor mijn doen toch heel licht gegeten had. De volgende ochtend dacht ik laat me de WII weer eens gebruiken na de body test gedaan te hebben kwam ik tot de schokkende ontdekking :
Ik was 19 kilo zwaarder dan ruim 2jaar terug, misschien is Rediman zijn dieet toch niet zo slecht.

De volgende dag ben ik begonnen aan het eiwitten dieet en heb ik me ingeschreven voor de challenge to perfection. Nadat ik mijn lichaam 2 weken heb laten wennen aan het dieet ben ik vandaag begonnen met fitnessen. Ik ben inmiddels ook 2 kilo lichter dus ik heb nog 17kilo te gaan. Begin oktober is de eerste status update dus ik ben benieuwd hoe ik er dan voor sta. Ik zal over mijn progressie blijven bloggen om de druk op mezelf te blijven houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten